Határon túl is bankon belül

Az OTP Bank Agrárágazati Igazgatósága 2012 óta folyamatosan együttműködik a leánybanki központok kis- és nagyvállalati üzleti területeivel annak érdekében, hogy előmozdítsa az agrár üzletfejlesztést az OTP Csoporton belül. A témával kapcsolatban Balogh Tamással, az OTP Bank Agrár Értékesítéstámogatási és Üzletfejlesztési Főosztály vezetőjével beszélgettünk.

1. Az OTP Csoport szerte Közép-Európában jelen van. Itthon az utóbbi időben nagy hangsúlyt kapott az agrárfinanszírozás, a határon túl is foglalkoznak mezőgazdasági cégekkel?
Igen, ugyanúgy, ahogy itthon, már ötödik éve ösztönözzük és segítjük az agrárfókusz erősödését a leánybankoknál is. Elhivatottan hisszük, hogy a közép-európai régióban az agrárium szereplői egy stabil, biztonságos és jövedelmező ügyfélkör.


2. Milyen szolgáltatásokhoz és előnyökhöz férhetnek hozzá a külföldön tevékenykedő agrárvállalkozások? Mit gondol, melyik lesz ezek közül a legnépszerűbb az idén?
Természetesen a bankjaink minden szolgáltatása igénybe vehető a külföldön tevékenykedő agrárvállalkozók részére is. Emellett a banki oldaláról érkező támogatás is  érezhető, mert növekszik az ágazatra és az ágazatban tevékenykedő ügyfelekre vonatkozó speciális tudásuk, így könnyebb a kommunikáció, az ügyfelek felmérése és az igényekhez passzoló termékek, szolgáltatások, ügyletek ajánlása. Az EU-s országokban például nagyon népszerű az éves mezőgazdasági támogatások, illetve a pályázati támogatások megelőlegezése, de ehhez át kell látni a támogatási rendszerek szabályozását, illetve az agrárium pénzügyi és beruházási sajátosságait. A magyarországi tapasztalatok alapján 4 országban (Bulgária, Románia, Szlovákia és Horvátország) vezetik be az EU-s direkt támogatások 2 éves előfinanszírozását, úgy gondoljuk, hogy az idén ez lehet az egyik legnépszerűbb termékük és az előzetes felmérések alapján az ügyfelek pozitív fogadtatásával számolunk.

3. Mely országokban érhetőek el ezek a szolgáltatások?
Szlovákia, Horvátország, Románia és Bulgária aktív az EU-s pénzekhez kapcsolódó banki termékekben, míg Szerbiában és Ukrajnában a helyi viszonyokra alkalmazott ügyletek, illetve agrártermékek a jellemzők. Oroszország és Montenegró még az agrár üzletfejlesztés előtt áll.

4. Mit jelent a csoportszintű kiszolgálás az OTP-nél, és mik ennek fő előnyei az ügyfelek számára?
Ezen képességünket folyamatosan javítva arra koncentrálunk, hogy ha az egyik országban már ügyfelünk valaki, akkor a másik országban se legyen ismeretlen számunkra. Az anyacégek figyelmét felhívjuk arra, hogy a külföldi leánycégeik banki kiszolgálásában is állunk rendelkezésre. Szóval, „határon túl is bankon belül”. A bankcsoport tagjai között gyorsabb az információáramlás, de a pénzátutalás is, ezt az ügyfeleink értékelik.

5. Milyen tapasztalattal és referenciákkal rendelkezik a bank az agrárfinanszírozás területén?
Magyarországon szerencsés helyzetben vagyunk, mert az OTP Bank létrehozott egy önálló üzletágat erre az ügyfélkörre, így minden szakmai, személyi és anyagi erőforrás rendelkezésünkre áll. Hitelállományunk az utóbbi években közel a háromszorosára nőtt. Összességében az OTP Csoport 9 bankja 70 000 agrár ügyfelet szolgál ki. A leánybankoknál segítjük a mezőgazdaság és élelmiszeripar piacfelmérését és a bevált üzleti irányok, módszerek meghonosítását is. És ez nem csak egyirányú, mi is sokat tanulunk és igyekszünk adaptálni a legjobb gyakorlatokat.

6. Hol tájékozódhatnak lehetőségeikről az érdeklődők?
Tavaly indítottuk az otpagrar.hu honlapot, ahol az érdeklődők a szakmai cikkek, esettanulmányok mellett koncentráltan megtalálhatják az agrár irányú szolgáltatásainkat, illetve számos ötletadó információt is. Emellett fejlesztés alatt áll az otpagro.com elosztó oldal is, mely bankcsoport szinten, komplexen egy helyen teszi elérhetővé a banki, a lízing és a tanácsadási szolgáltatások. Így az OTP csoport üzleti, jogi, pénzügyi helyismerete és több nyelvű kommunikációja segíti az ügyfeleket pénzügyeikben.
Sok ügyfélrendezvényt is tartunk a személyes kapcsolatépítés jegyében. Egy ilyen újdonság lesz az „OTP Agrár - Határ Menti Üzleti Fórum” szeptemberben Szegeden, ahová a Dél-Alföld és az azzal határos román, szerb és horvát leánybankjaink nagy agrárügyfeleit hívjuk meg egy közös ismerkedésre. Ezeken az alkalmakon biztatjuk az ügyfeleinket, hogy éljenek azzal a lehetőséggel, hogy az OTP csoport üzleti, jogi, pénzügyi helyismerete és többnyelvű kommunikációja segíti őket a  pénzügyeikben az Adriától az Uralig.

7. Mit tehet az, aki személyesen is szeretne találkozni a bank szakértőivel?
A nagyobb ügyfelek részére a Kereskedelmi Banki Centrumokon keresztül minden megyében elérhetők a banki referensek és az agrárvállalkozói értékesítési tanácsadóink – az elérhetőségük szintén megtalálható az otpagrar.hu oldalon -, akik segítik megtalálni azokat a leánybanki kollégákat, akik külföldön is a megfelelő szakértelemmel állnak rendelkezésre. Ezen kívül a Bank itthon és külföldön is rendszeresen részt vesz agrárkiállításokon, ahol szakembereinkkel személyesen is találkozhatnak meglévő ügyfeleink és az érdeklődő vállalkozások egyaránt.

 

Ajánljuk további friss híreinket a témában.

Betöltés...